top of page
  • תמונת הסופר/תEINAT KATZ KAPLAN

לנוע

איך יוצאים מתקיעות ?

אחד השלבים הכי מאתגרים עבורי ביצירה היה איך אני מתמודדת עם תקיעות.

בזמן שאנו יוצרים (כן, כן גם בזמן שאנו חיים.. )

אנחנו מגיעים לנקודות שבהם כלום לא זז, שהכל תקוע.

לפעמים זה קורה עוד בכלל לפני שהתחלתי לצייר

עוד בשלב שבו אני רוצה להקים את עצמי ולהתקרב

לשפופרות הצבע, לפעמים זה קורה כשאני עומדת מול

משטח הציור הריק, לפעמים אני פוגשת את זה

באמצע תהליך.

יש תקיעות. היא יכולה לנבוע מ1001 סיבות ולכן הסיבות לא משנות לי, לפחות לא כרגע.

הייתי חייבת למצוא דרכים לעבור דרך התקיעות הזו ןאני רוצה לשתף אתכם במפה ששרטטתי -

ליציאה מתקיעות לשחרור ביצירה :

1. זיהוי - השלב הראשון הוא להצליח לזהות מה מתרחש בתוכי - זהו תרגול נפלא בכל מקרה ובכל נושא לחיים מודעים וטובים יותר. ככל שאני קרובה לעצמי, לתחושות שלי - כך אני גם מזהה מהר יותר מה עובר עלי, איפה אני נמצאת, מה אני מרגישה..

2. הגדרה מחודשת - אחרי שזהיתי מה קורה איתי - באופן אוטומטי וטבעי נוצרת בתוכי תבנית מילולית = שם לתחושה הפנימית. במקרה הזה המילה הראשונה שעלתה בתוכי הייתה תקיעות.

אני מאמינה שיש כוח מאוד גדול לסיפור שאנחנו מספרים לעצמנו. למילים שאנחנו מגדירים איתן את המציאות ולכן חשוב לעצור ולמצוא שם חלופי חיובי ומהימן לתחושה.

אני בחרתי להחליף את המילה תְּקִיעוֻת במילה סֶכֶר - שלב בו הזרימה נעצרת על מנת להתחזק אנרגטית.

מרגע שיש הגדרה שאני יכולה להראות בה את הערך החיובי- אני איני מבזבזת זמן במאבק עמה, קל ומהיר יהיה יותר לזהות ולהכיר את התחושה בעתיד ומכאן גם לדעת לאן לפנות. נוצרת מפה פנימית.

אנחנו יודעים לזהות את השלב שבו אנו נמצאים וכך גם יודעים יותר טוב לאן כדאי לפנות

ולאן נגיע בשלב הבא..

כשהייתי שמה לב שהגעתי לסכר נשמתי עמוק וקיבלתי את השלב הזה ללא מאבק מיותר - שרק יוצר תחושות ורגשות שמרחיקים מיצירה..

3. כאשר הסֶכֶר צובר מספיק אנרגייה שדוחפת אותנו החוצה - עוברים לשלב המשחק.

בשלב זה כל הכוונה שלנו היא פשוט לשחק. מעצם ההגדרה - אין נכון או לא נכון בשלב המשחק.

החוק היחיד הוא להישאר בתנועה ובעמדה של מקבלת ללא שיפוטיות עצמית.

הגדרת השלב כשלב המשחק יוצרת מיד תחושה קלה יותר ומשוחררת. מומלץ לשים מוסיקה שמכניסה אתכם למצב רוח משחקי, ילדי , כאוטי או מדיטטיבי. ולהתחיל בקשקוש ובציור קווים אקראיים , כתמים, סימנים על משטח הציור. נתן לדברים להיות מונחים כפי שיצאו מתוכנו -

מבלי לתקן או לשנות, מבלי לשפוט או לחוות דיעה..

4. בחירת חוקי המשחק.

במשחק כייף שיש חוקים, הם עוזרים לנו לנוע במרחב. בכל פעם נחשק משחק אחר עם חוקים שונים. למשל : נבחר מראש 3 צבעים, שחור ולבן ונחליט שהקומבינציה ביניהם תהיה פלטת הצבעים שלנו. (בכל פעם נשחק משחק אחר ונחליט על חוקי משחק שונים) זה השלב בו אנו נכנסים ללונה פארק ענק. נשחק, נחקור ונתנסה בכמה שיותר כלים לציור, נגלגל את הצבע, נטביע אותו, נחרוט בתוכו, נתיז, נטפטף, נמרח..

ובכל הזמן הזה נתן לעצמנו חופש בשיפוט, הערכה או ביקורת..

5. שלב הכניסה אל היערות הפנימיים. זהו שלב של תנועה איטית, של בחירה…

הסכר מזמן התפוגג ואנו שוקעים עמוק יותר בתוך היצירה.



מקווה שתזכרו להעזר במפה הזו כשאתם יוצרים.

bottom of page